Намериха нов вид бактерия в останките от "Титаник"

Неизвестен досега микроб бе открит в останките от Титаник, съобщи Би Би Си.
Бактерията Halomonas titanicae е била открита в порестите, подобни на ледени висулки образувания от ръжда, които се формират върху желязото.
Различни бактерии и гъби живеят в деликатните структури, за първи път открити на Титаник. Те се хранят с ръждясващия метал. Проби от ръждивите образувания бяха взети от Титаник през 1991 г. от подводния робот „Мир 2“. изследователите от университета „Далхаузи“ и Научния център в Онтарио, Канада, и техни колеги от Университета в Севиля, Испания, успели да изолират бактерията H. titanicae от тези проби. Те секвенирали генома на микроба, преди да установят, че той е неизвестен представител на халофилния вид протеобактерии Halomonas. Този вид бактерии представляват интерес за учените, тъй като те могат да обяснят формирането на ръждивите образувания, както и цялостното „рециклиране“, което тези микроби извършват върху попаднали под вода метални структури. Това знание може да се приложи в по-добри методи за защита на подводните газопроводи и петролопроводи, както и за безопасното разполагане на петролни платформи.