Първите американци са достигнали Европа 5 века преди Колумб

Първите американци са достигнали Европа 5 века преди Кристофор Колумб да открие Новия свят. Това твърди екип от испанския университет „Помпей Фабра“, цитиран от „Дейли телеграф“.
Учените са проследили генетичния произход на исландско семейство, за чиито предци се вярва, че са първите американци, пристигнали в Европа около X век, 5 столетия преди Колумб да се отправи на първото си откривателско пътешествие през 1492 г. Според норвежките саги викингите откриват Америките векове преди Колумб, а последните информации като че ли подкрепят хипотезите, че те вероятно са докарали със себе си американски индианци в Северна Европа. Според изследователите жена от Северноамериканския континент е пристигнала в Исландия вероятно около 1000 години след Христа, като е оставила гени, които днес са наследили около 80 финландци. Учените открили, че гените могат да бъдат проследени до общ предтеча в южната част на Исландия близо до ледника Ватнаюкутл. „Тъй като островът практически е бил изолиран от X век насам, най-вероятната хипотеза е, че тези гени са от жена от американоиндиански произход, която е дошла с викингите по онова време“, казва Карлес Лалуеза-Фокс от университета „Помпей Фабра“.