klassa_en Klassa.bg
18-01-2018

Вход|Регистрация|

Рестартират концесията за столичното летище

ВАСИЛ ТАШЕВСКИ

image

 

Очаква се подаването на оферти да свърши до края на председателството

Концесията на летище София може да бъде рестартирана след месец, каза транспортният министър Ивайло Московски днес при пускането на движението на новопостроената пътна връзка от бул. "Брюксел" до Терминал 2 на аерогарата.

По думите му новият срок за пускането на концесията

 

е бил изяснен на работна среща с консултантите

 

от Световната банка и Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР). Според министъра най-вероятно не по-рано от месец ще са готови с анализите. „Когато са готови, преглеждаме ги и рестартираме процедурата. Надявам се до края на председателството да приключим с подаването на офертите“, каза Московски.

Концесията на летището беше прекратена с решение на служебното правителство на Огнян Герджиков с мотива, че обявената процедура не защитава достатъчно добре публичния интерес. По време на втория кабинет на Бойко Борисов през 2016 г. бе лансирана идеята спечелилият кандидат да вземе стопанисването на столичното летище като част от получените от концесията

 

пари отидат за спасяването на БДЖ,

 

която от години е на ръба на фалита.

В началото на юни същата година бяха оповестени условията за бъдещия концесионер и едно от от тях бе да инвестира не по-малко от 306,5 млн. лв. без ДДС за 35 години и част от парите да бъдат вложени в обновяването на терминал 1 и той да разполага със 7 ръкава и 5 входа-изхода за пътници с капацитет на обслужване 3 млн. пътници годишно. Преди почти 2 години от транспортното министерството очакваха в хазната да влязат близо 1,1 млрд. лв. с ДДС за времето на концесията, като повече от половината от тях трябва да бъдат изплатени веднага. Именно на тази голяма вноска от 660 милиона с ДДС се надяваха и в БДЖ, които бяха натрупали тогава дългове от около половин милиард лева.

В средата на ноември 2016 г. обаче кабинетът реши да се удължи срокът за подаване на офертите, като причината била искане на оператора на летището в Манчестър. За сигурни кандидати тогава се смятаха турската TAV, оператор на летище в „Ататюрк“ в Истанбул, германската Fraport, взела на концесия през 2006 г. летищата във Варна и Бургас за срок от 35 години и още една турска фирма Limak, която е в обединението, изграждащо ново огромно летище на мегаполиса край Босфора. Последната бе в комбина с руската ВТБ.

Към статията няма коментари. Напишете първия.

Добави коментар

Всички полета отбелязани с * са задължителни


  • Моля въведете буквите от картинката.

Народно събрание

prev
next

Времето

София
  • София
  • Пловдив
  • Варна
  • Бургас
  • Русе
  • Стара Загора
  • Плевен
  • Пазарджик
  • Добрич
  • Враца
  • Разград
  • Благоевград
  • Перник
  • Ловеч
  • Видин
  • Кърджали
  • Сливен
  • Велико Търново
В момента15
  • Днес18.1.2018

    15

  • петък19.1.2018

    14|26

  • събота20.1.2018

    13|27

В мрежата днес

prev
next