klassa_en Klassa.bg
20-09-2017

Вход|Регистрация|

Играта на видео игри се превръща в професия

Агенция Монитор

image
  • Автор: klassa.bg
  • Дата: 19.8.2017
  • Видяна: 1097 пъти

 Освен популярните спортни турнири и съревнования, изискващи физически усилия съществуват и така наречените турнири по електронни спортове (eSports), при които самостоятелни играчи или отбори, играейки на видео игри, се съревновават в национални и международни турнири с огромни наградни фондове.

Ето някой от игрите с най-големите наградни фондове и професионалните играчи с най-големи приходи, сред които е и българина Иван Иванов (MinD_ContRoL).

Dota 2

Dota 2 е мултиплейър онлайн игра с бойна арена, разработена от Valve Corporation. Това е самостоятелно продължение на карта в WarCraft III, Defense of the Ancients: All Stars (на кратко DotA: All-stars или само DotA). Развитието на Dota 2 започна през 2009 г., когато сегашният разработчик на DotA mod, IceFrog, бе нает от Valve като водещ дизайнер. Dota 2 е директен конкурент на League of Legends и по-малко популярната игра Heroes of Newerth. Наградните фондове Dota 2 може да достигнат над 1 милион долара чрез публично финансиране. The International (TI) е годишният турнир на Valve за Dota 2, където най-добрите играчи на Dota 2 се съревновават за награден фонд от няколко милиона долара.

Най-големият турнир по Dota 2 в света, според наградния фонд е седмото издание на турнира носещ името The International 7 или TI7. Това бе първият турнир по електронни спортове в света, който има награден фонд надхвърлящ $ 24 милиона и бе спечелен от отбора с българско участие

Team Liquid, състоящ се от играчите: GH, Ливан; KuroKy, Германия; Matumbaman, Финландия; MinD_ContRoL, България, Miracle, Йордания, които си разделиха
$ 10,806,301.00.

League of Legends

League of Legends е екшън стратегия в реално време, разработена от Riot Games и вдъхновена от популярната карта Defense of the Ancients: All-Stars за WarCraft III. Играта бе пусната през 2009 г. и е пряк конкурент на Dota 2.

Играчите се разделя на два отбора,  Champions, 3v3 или 5v5. Всеки отбор започва на отсрещната страна на карта в област наречена Spawning Pool, близо до това, което се нарича Nexus. Играта се печели от отбора унищожил първи така наречения Nexus на другия отбор.

 

Най-добрите играчи на League of Legends се състезават в серията League of Legends Championship Series (LCS) на Riot Game Двадесет отбора се състезават в две отделни състезания, едно в Северна Америка и друго в Европа с десет отбора на континент. Има две серии съревнования, League of Legends Challenger Series (CS) която служи като лига захранваща LCS. Отборите по-назад в класирането на LCS се състезават с топ отборите от CS, за да определят разположението в следващата фаза на LCS и CS. Най-добрите отбори от LCS се класират за League of Legends World Championships в края на годината, където се състезават за награден фонд от няколко милиона долара.

Подходът на Riot за създаване на конкурентна среда е да предоставя на играчите в LCS заплата, за разлика от увеличаването на наградния фонд директно или чрез публично финансиране. В резултат на това, наградните фондове на League of Legends са по-малки.

За първи път LoL World Championship 2016 в Лос Анжелис беше от части публично финансиран. Първоначалният награден фонд от $ 2,130,000 беше увеличен с покупки в играта и бе спечелен от южно корейския отбор SK Telecom T1, който си тръгна с $2,028,000.


Counter-Strike: Global Offensive

Counter-Strike: Global Offensive (CS: GO) е тактическа игра със стрелба от първо лице, разработена от Valve Corporation и Hidden Path Entertainment, които поддържат и Counter-Strike: Source. Това е четвъртата разработка на базата на Counter-Strike. Counter-Strike поставя екип от антитерористи срещу екип от терористи в серия от рундове. Всеки рунд се печели, като се изпълни дадена мисия или елиминирайки противниковия отбор.
Valve е критикуван за липсата на големи наградни фондове за CS: GO, които достигаха $ 250 000, за разлика от други турнири на компанията, като The International.

На 29 март 2016 г. се състоя първия турнир по CS: GO с награден фонд $ 1 милион, MLG Major Championship в Кълъмбъс, Охайо.

Както при Counter-Strike 1.6, много от най-добрите играчи на CS: GO са съсредоточени в Европа, като шведските отбори fnatic и Ninjas in Pajamas са сред най-добрите в играта.

Турнира по CS: GO с най-голям награден фонд до сега е World Electronic Sports Games 2016, провел се в Китай с награден фонд от $1,500,000 и спечелен от френския отбор EnVyUs взел $800 000 от тях.

StarCraft II

StarCraft II (SC2) е военна научно фантастична стратегическа игра в реално време, , разработена от Blizzard Entertainment за Microsoft Windows и Mac OS X. Продължение на всепризнатата от 1998 видео игра StarCraft и нейните разширения, играта бе пусната на 27 юли 2010 г. и е разделена на три части, основната игра Wings of Liberty и две разширения пакети Heart of the Swarm и Legacy of the Void .

Действието се развива в 26-и век в отдалечена част на галактиката Млечен път и в играта участват три вида раси: Terrans, хора изгнаници от Земята; Zerg, супервид от асимилирани форми на живот и Protoss, технологично развит вид с огромни умствени сили. Wings of Liberty се съсредоточават върху Terrans, а разширенията Heart of the Swarm и Legacy of the Void се съсредоточават съответно върху Zerg и Protoss.

Както и при StarCraft: Brood War, най-добрите играчи на StarCraft II са преобладаващо корейски играчи.

StarCraft II World Championship Series (WCS) е лигата на Blizzard за играта, която е разделена на три отделни региона по целия свят. WCS точките на се присъждат на всеки регион, както и събития съпътстващи WCS. Най-добрите 16 играчи с най-много точки се класират за Global Finals на Blizzcon, където се състезават за награден фонд от $ 500,000. Последното издание на турнира бе спечелено от южнокорейския играч Byun, който взе $200.000

Counter-Strike

Counter-Strike понякога наричан Half-Life: Counter-Strike или Counter-Strike 1.6 или CS е тактически шутър от първо лице, разработен от Valve Corporation, произхойдаща от Half-Life Mod. Първата публична бета версия бе пусната през 1999 г.
 

Играта има поредица разширения, които в момента включват Counter-Strike: Condition Zero, Counter-Strike: Source и Counter-Strike: Global Offensive.

Най-добрите играчи на Counter-Strike 1.6 са от всички краища на света, MiBr от Бразилия, отборите WeMade FOX и eSTRO от Корея, отборите от Северна Америка 3D и Evil Geniuses, но най-големият талант е съсредоточен в Европа, като отборите от Швеция доминират в играта.

Турнира с най-голям награден фонд от $200.000 бе CPL Pentium® 4 Processor Summer 2003 Championship и бе спечелен от шведския отбор Schroet Kommando взел $60.000

Heroes of the Storm

Heroes of the Storm (HotS) е мултиплейър онлайн бойна арена (MOBA), разработена от Blizzard Entertainment. Играта се отличава с герои от предишните игри на Blizzard, включително WarCraft, StarCraft и Diablo, както и с последния им IP Overwatch. Играта се различава от типичната мултиплейър онлайн битка или стратегия в реално време като Dota 2 или League of Legends.

Heroes of the Storm първоначално бе озаглавена Blizzard DOTA и по-късно се променени на Blizzard All Stars, преди да получи окончателното си име. Това също водеше до объркване с разширението StarCraft II "Heart of the Swarm", което споделя същото съкращение на HotS.

Много от най-добрите играчи на Heroes of the Storm преди това са се състезавали в други заглавия на Blizzard като StarCraft II и Hearthstone. Играчите обикновено имат по-малко звездни резултати в тези игри, а наградените им парични фондове не са толкова големи. BlizzCon World Championships 2016 (Heroes) е турнира с най-голям награден фонд от $1.000 000 до сега и бе спечелен от отбора Ballistix от Южна Корея, взел $300 000.

 

Hearthstone: Heroes of Warcraft

Hearthstone: Heroes of Warcraft е безплатна игра от Blizzard Entertainment. Играта се състои от базирани на ходове битки между двама противници, посредством услугата на Blizzard Battle.net. Играчите могат да избират от няколко режима на игра, като всеки предлага малко по-различно преживяване.

Независимо от лесната достъпност и бързият геймплей, турнири по Hearthstone се провеждат целия свят. Blizzard организира своя годишен турнир Hearthstone World Championship, където най-добрите играчи на Hearthstone от целия свят се борят за шанса да се състезават на Global Finals в BlizzCon. BlizzCon World Championships 2016 (Hearthstone) бе с награден фонд от $1.000.000 и бе спечелен от руския играч Pavel, получил $250,000.

Това e топ 10 на играчите с най-големи приходи от електронни спортове:

1.   KuroKy, Kuro Takhasomi, Германия     $2,181,260.20

2.   GH, Maroun Merhej, Ливан  $2,161,260.20

3.   Matumbaman, Lasse Urpalainen, Фнландия $2,161,260.20

4.   MinD_ContRoL, Ivan Ivanov, България      $2,161,260.20

5.   Miracle, Amer Barqawi, Йордания  $2,161,260.20

6.   Faith, Zeng Hongda, Китай   $785,362.60

7.   KaKa, Zhi Hu, Китай $785,362.60

8.   kpii, Damien Chok, Австралия  $785,362.60

9.   Moogy, Xun Han, Китай $785,362.60

10. Sccc, Song Chun, Китай $785,362.60

Към статията няма коментари. Напишете първия.

Добави коментар

Всички полета отбелязани с * са задължителни


  • Моля въведете буквите от картинката.

Народно събрание

prev
next

Времето

София
  • София
  • Пловдив
  • Варна
  • Бургас
  • Русе
  • Стара Загора
  • Плевен
  • Пазарджик
  • Добрич
  • Враца
  • Разград
  • Благоевград
  • Перник
  • Ловеч
  • Видин
  • Кърджали
  • Сливен
  • Велико Търново
В момента15
  • Днес20.9.2017

    15

  • четвъртък21.9.2017

    14|26

  • петък22.9.2017

    13|27

В мрежата днес

prev
next