klassa_en Klassa.bg
19-11-2017

Вход|Регистрация|

Свързаната с Красимир Гергов "Пиеро 97" дължи около 6 милиона лева на bTV

image

Медиа директорът "Телевизия и кино" в "Пиеро 97" Иво Цеков.

  • Автор: http://www.capital.bg
  • Дата: 12.2.2017
  • Видяна: 8873 пъти
  • Цветелина Белутова

Когато преди седмица "Пиеро 97" подаде жалба срещу собственика на bTV - "БТВ Медиа груп", в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), част от рекламния и медиен пазар беше изненадана. Причините бяха две. Първо, медиа агенцията е една от най-големите на пазара (а в определени моменти и най-голяма) и подобно остро влизане срещу един от двата медийния гиганта на тв пазара е сигнал за много сериозен спор. И второ, собствеността в "Пиеро 97" винаги се е свързвала с Красимир Гергов, а същият е и миноритарен акционер в bTV.

Жалбата в КЗК, разбира се, е само елемент от много по-голям спор между дългогодишните партньори. Няколко независими източника на "Капитал" от сектора казват, че между двете компании има неуредени финансови взаимоотношения - "Пиеро 97" дължи голяма сума пари за излъчени реклами. Порядъкът на задължението е около 6 млн. лв. Затова подадената в КЗК жалба към момента изглежда като защитна реакция на "Пиеро 97". Въпреки че открито нито една от страните не потвърждава официално, три независими източника на "Капитал", потвърдиха, че "Пиеро 97" и bTV повече няма да работят заедно.

Потвърждение на всичко това може да бъде открито във публикувания вчера финансов отчет на собственика на "БТВ Медиа груп" - Central European Media Enterprises (СМЕ) за 2016 година. Представянето на отчета е съпътствано с видео-конферентен разговор по време на който, мениджъри и финансови анализатори, коментират резултатите на компанията за изминалата 2016 г. В рамките на това обсъждане, ръководителят връзки с инвеститорите в CME Марк Кобал обяснява, че разходите на компанията се увеличават, което основно се дължи на "лош дълг отписан през четвъртото тримесечие на 2016 г. заради една агенция [на българския пазар], поради което дружеството е взело решение да прекрати сътрудничеството си с нея и да започне да работи директно с клиентите си на рекламния пазар, без да използва посредничеството на въпросната агенция. Много е вероятно Кобал да има предвид прекратяване на договорните отношения между медиа агенцията "Пиеро 97" и "БТВ Медиа Груп". Ако стъпим на числата в годишния финансов отчет на СМЕ можем да изчислим и размера на задължението. Сметката показва, че разходите на дружеството през 2016 г. са се увеличили с близо 4 млн. долара в сравнение с 2015 г. или близо 7.5 млн. лв. На базата на твърдението, коя е основната причина за повишаване на разходите, можем да приемем, че задължението е на медиа агенцията "Пиеро 97", а предположението на играчите на пазара, че става дума за сума от близо 6 млн. лв., звучи основателно.

Инфографика

Увеличаване

Натрупаното задължение към bTV е направено през последните шест-седем месеца от "Пиеро 97" ЕООД и няма общо със старото дружество - "Медикон консулт", правоприемник на "Пиеро 97 МА", което в края на януари тази година Софийски градски съд обяви в неплатежоспособност и се очаква в началото на март да му бъде избран постоянен синдик.

През годините "Пиеро 97" винаги е била свързана - скрито или директно - с Красимир Гергов, който е и миноритарен акционер в bTV. Пред "Капитал" Гергов обаче бе категоричен: "От 2006 г. не съм собственик на "Пиеро 97". Действително по Търговски регистър той няма дялове в агенцията, но на пазара от много години се знае, че тя е под неговото влияние.

Всичко това се случва в периода, когато и телевизии, и медиа агенции вече почти са приключили преговорите за продажба и покупка на рекламно време за 2017 г. В сектора се коментира, че освен към bTV "Пиеро 97" има задължения и към други играчи от рекламния бранш и така общата задлъжнялост на агенцията се изчислява на близо 12 млн. лв. Тъй като става дума за вътрешни търговски взаимоотношения, официално потвърждение на сумата няма. Няколко по-малки агенции, които са работили с "Пиеро 97", неофициално коментираха, че в момента са в лошо положение и безизходица, защото са платили на медиашопа за рекламно присъствие на свои клиенти (рекламодатели - бел. ред.) в рекламните блокове, но bTV е блокирала клиповете и не ги излъчва, защото не й е платено от "Пиеро" за излъчването. Медиа агенцията по принцип е нещо като посредник между медиата и рекламната агенция, или директно рекламодателите. Тя получава по-голяма отстъпка от официалната тарифа на медиите и така продава рекламното време/място по-изгодно.

Какво казват страните

От "БТВ Медиа груп" не отговориха на всички въпроси, които "Капитал" зададе за взаимоотношенията с "Пиеро 97". Бяха лаконични: "bTV има стриктна политика да не коментира публично взаимоотношенията си с трети страни." На въпроса "Ползвала ли е "Пиеро 97" по-преференциални условия в bTV, в сравнение с другите медиа агенции" от компанията отговориха: "bTV продава рекламното си време на всички свои клиенти по цените в действащите си рекламни тарифи и действащата политика за продажба на телевизионна реклама на медията."

От "Пиеро 97" също отказаха да коментират казуса с мотива, че докато тече производство в КЗК, адвокатите им са ги посъветвали да не говорят по случая.
БНТ - първата дългова жертва

За Красимир Гергов това не е нов вариант за изход от подобна ситуация. През 1996 г. една от първите му компании за медиа купуване, "Медиа маркет", прекрати отношенията си с държавната БНТ, след като телевизията излъчи поръчани от нея реклами за 580 хил. долара, но не й бе платено. БНТ се опита да търси парите си от медиа агенцията по съдебен път, но без успех. Клиентите на "Медиа маркет" тогава бяха прехвърлени на друга фирма, свързвана с Гергов - "Медиа транс". През 1998 г. тя отново задлъжня на БНТ с 300 хил. долара и държавната телевизия прекъсна отношенията си и с нея. Тогава клиентите на "Медиа транс" бяха прехвърлени на "Пиеро 97". През годините, в които медиашопът се управляваше професионално, изглеждаше, че той няма да спази традицията. Уви, историята, изглежда, се повтаря, но този път щетата за bTV е много по-голяма.

Играчите на пазара определят казуса bTV - "Пиеро 97" като многопластов. Пестеливи са, защото по думите им "всеки един може да се окаже в позицията на агенцията". Те посочват, че има достатъчно на брой рекламодатели и посреднически агенции, които често отлагат плащанията си към медиашопа от 3 до 6 месеца. Колко точно и дали зависи от всеки отделен случай. Така в крайна сметка забавянето по веригата може да предизвика задлъжняването.
Какво прави медиа агенцията

В България в повечето случаи рекламните агенции или компаниите купуват рекламата през посредник - медиа агенция (медиа шоп). Тя, грубо казано, купува рекламно време (или площи) "на едро" от медиите - получава специални отстъпки срещу това да гарантира сделки за определен обем. Това дава възможност медиа агенцията да предложи по-добри цени на клиентите си, отколкото биха получили, ако отидат директно в медиата.

Ще има ли нов аватар на "Пиеро 97"

В последния отчет на "Пиеро 97" се вижда огромен ръст на приходите (виж таблицата). Това се дължи на прехвърлянето на бизнеса от едно юридическо лице в друго. В началото на 2015 г. стана ясно, че квесторите на Корпоративна търговска банка (КТБ) искат несъстоятелността на медийната агенция "Пиеро 97 МА", като причините за това бяха големите й задължения към редица дружества (включително и заеми от КТБ и свързани с нея дружества), които общо възлизаха на близо 31 млн. лв. Тогава, за да се запази брандът, дружеството смени името си от "Пиеро 97 МА" на "Медикон консулт".

КТБ е била основен кредитор на агенцията от 2011 г. до затварянето на банката и за тези няколко години "Пиеро" увеличава близо четири пъти експозицията си към нея и свързани лица.

Освен кредит от КТБ "Пиеро" има открита и разплащателна сметка в банката. През нея са минавали плащанията по договорите с телевизии и агенции. Източник на "Капитал", запознат с работата на медиашопа, обясни, че в един момент заради невъзможността да се обслужва кредитът към банката се е стигнало до блокиране на суми в разплащателната сметка на "Пиеро" и това е довело до сериозно напрежение с клиентите.

Така, за да може да продължи да работи нормално с медии и агенции, през 2014 г. "Пиеро 97 МА" паралелно регистрира новата компания "Пиеро 97", в която година по-късно е прехвърлена основната дейност на медиашопа заедно с всичките му клиенти. Приходите на "Медикон консулт" в размер на 40.9 млн. лв. през 2014 г. се преместват към новото "Пиеро 97" с обороти 34.4 млн. лв. през 2015 г. "В момента дружеството "Медикон консулт" върви в посока обявяване в несъстоятелност", обясни преди няколко месеца пред "Капитал" медиа директорът "Телевизия и кино" в "Пиеро 97" Иво Цеков.

Равносметката е, че на практика на "Пиеро 97" за втори път ѝ се случва да натрупа дългове и в сектора се изказват предположения, че може да се стигне до трети аватар на агенцията. Основание за това им дава фактът, че някои агенции получават предложения за рекламно присъствие в определени медии от "Пиеро 97", но като материално отговорно лице под офертата е подписан управителят на Direct Media/Крес Красимир Петков. Това е агенция, създадена от Красимир Гергов, и е свързана с него и до днес, без това да се вижда в Търговския регистър. През септември 2013 г. Красимир Гергов придоби сръбската Direct Media, след което смени и името на българската си агенция Крес, на Direct Media/Крес и така създаде клон на сръбската компания и в България.

* Текстът е допълнен на 10.02.2017г (петък) след като излезе финансовия отчет на Central European Media Enterprises

 

Коментари (2)

Thomasraw каза: 2017-11-19 01:46:17

Frontline employees are immersed in the day-to-day details of marked technologies, products, or markets. No everybody is more master in the realities of a performers’s area than they are. But while these employees are deluged with extraordinarily clear-cut tidings, they mostly moonlight upon it exceptionally difficult to press across that tidings into usable knowledge. In lieu of of at one id‚e fixe, signals from the marketplace can be blurred and ambiguous. For of http://annoyedcanadian.com another, employees can turn so caught up in their own close angle that they forfeit ceremony of the broader context. The more holistic overtures to to launching at miscellaneous Japanese companies is also founded on another cornerstone insight. A batch is not a tool but a living organism. Much like an discontinuous, it can prepare a collective estimate of indistinguishability and key purpose. This is the organizational viscountess of self-knowledge—a shared compact of what the troop stands looking for, where it is flourishing, what benevolent of circle it wants to going round in, and, most signal, how to get that the overjoyed at immense a reality. Nonaka and Takeuchi are arguing that creating discernment ordain evolve into the opener to sustaining a competitive expediency in the future. Because the competitive setting and client preferences changes constantly, perception perishes quickly. With The Knowledge-Creating Company, managers be suffering with at their fingertips years of perceptiveness from Japanese firms that broadcast how to engender appreciation continuously, and how to utilize it to be victorious in prospering poetical products, services, and systems .

Росана Лаво каза: 2017-08-24 14:24:22

Иво Цеков е патерица на Красимир Гергов. Ясно е, че чрез любовницата си Росана Лаво, която е "омъжена" за френски гражданин, е била патерица при създаване на новата Пиеро 97 ЕООД, чрез която са прехвърлени активите и дейността на обявената в несъстоятелност Пиеро 97 МА. Така момичето, по-късно, след като свършва работата си, се оттегля, и започва да се радва на кеш-а, който получава за добре свършената работа.

Добави коментар

Всички полета отбелязани с * са задължителни


  • Моля въведете буквите от картинката.

Народно събрание

prev
next

Времето

София
  • София
  • Пловдив
  • Варна
  • Бургас
  • Русе
  • Стара Загора
  • Плевен
  • Пазарджик
  • Добрич
  • Враца
  • Разград
  • Благоевград
  • Перник
  • Ловеч
  • Видин
  • Кърджали
  • Сливен
  • Велико Търново
В момента15
  • Днес19.11.2017

    15

  • понеделник20.11.2017

    14|26

  • вторник21.11.2017

    13|27

В мрежата днес

prev
next