klassa_en Klassa.bg
19-01-2017

Вход|Регистрация|

Най-полезната салата за зимата съдържа тези 10 съставки

image
  • Автор: klassa.bg
  • Дата: 11.1.2017
  • Видяна: 1091 пъти

 Здравословните и лесни храни се съчетават отлично помежду си в разнообразни комбинации и са изключително питателни, пише Elle. Ето защо дори само една салата от подобен микс от здравословни продукти е достатъчна, за да ви осигури основните хранителни вещества и елементи.
1. Сьомга

Вълшебният хранителен елемент, който се съдържа в сьомгата са Омега-3 мастни киселини, които са от основно значение за поддържането на здравето на мозъка, очите, кръвоносните съдове и кожата. Тази съставка е особено полезна за тези, които страдат от нервни сривове и депресивни състояния. Месото на сьомгата подобрява издръжливостта и концентрацията. Освен това комбинацията от сьомга и зеленчуци помага за по-доброто усвояване на витамините.

2. Бадеми

Известно е свойството им да намаляват риска от хронични заболявания, включително диабет тип 2, помагат за отслабването в областта на корема и удължават живота ни. Защо е важно да слагате бадеми в салатата? Наситени са с полезни мазнини, които помагат на мастноразтворимите витамини A, D, E и K да се абсорбират по-ефективно.

3. Маслини

Те са отличен източник на мононенаситени мастни киселини (Омега-9), помагат за намаляването на кръвното налягане и намаляват риска от сърдечно-съдови заболявания. Освен това маслините са богати на витамин Е, който е известен като един от основните компоненти в борбата с първите признаци на стареенето.

4. Авокадо

Не го подминавайте! Недопустимо е да го игнорирате и да не го включите в салатата. В него се съдържат витамините C, E, K и В6 – кой друг плод може да се похвали с такова количество анти ейдж елементи едновременно? Авокадото е напълно предсказуем източник на полезни мазнини, които помагат за усвояването на хранителните вещества от салатата.

5. Чери домати

Те са антиоксидантна бомба – ликопинът в състава им се бори с бръчките, но и помага за намаляването на риска от появяването на сърдечни заболявания и инсулт. След термична обработка доматите съдържат повече ликопин, но и в суров вариант той е предостатъчно. Според последните изследвания, хората, които често консумират чери домати, особено в салатата си, по-малко развиват рак на млечните жлези.

6. Чушки

Знаете ли, че в сладката хрупкава пиперка се съдържа повече витамин С отколкото в портокала например? Благотворното му влияние върху имунитета ви е до болка известно! Половин чаша нарязана сурова зелена чушка съдържа дневната норма витамин С, а половин чаша от червената чушка дори го надвишава. Този зеленчук е богат и на витамин А, който помага за здравето на кожата, на зъбите и на костите.

7. Моркови

Още един шампион на антиоксиданти. Смело слагайте моркови в салатата, ако искате да съхраните младостта на кожата дълго време. Половин чаша настъргани моркови осигуряват дневната доза витамин А – за отлично зрение.

8. Зелен грах

Ако искате да получите достатъчно дневно количество витамин С, без никаква захар, изберете грах. Ако не обичате зелена или червена чушка, заменете ги в салатата с грах. 85 гр от него доставя дневната доза.

9. Броколи

Самият факт, че това е най-ниско калоричният продукт от всички растителни храни, осигурява мястото му в салатата в предверието на плажния сезон. Броколи е един от редките продукти, които насищат организма с аминокиселини, които са от полза за косата, кожата и ноктите. Това ефективно прогонва от тялото излишните течности, предизвикващо оттоци.

10. Цвекло

Цвеклото има култов статус в хранителната промишленост. Интересно проучване установява, че редовното консумиране на цвекло може да увеличи производителността на работа. Трябва да имате здрав стомах обаче.  

Към статията няма коментари. Напишете първия.

Добави коментар

Всички полета отбелязани с * са задължителни


  • Моля въведете буквите от картинката.

Народно събрание

prev
next

Времето

София
  • София
  • Пловдив
  • Варна
  • Бургас
  • Русе
  • Стара Загора
  • Плевен
  • Пазарджик
  • Добрич
  • Враца
  • Разград
  • Благоевград
  • Перник
  • Ловеч
  • Видин
  • Кърджали
  • Сливен
  • Велико Търново
В момента15
  • Днес19.1.2017

    15

  • петък20.1.2017

    14|26

  • събота21.1.2017

    13|27

В мрежата днес

prev
next